כך תתכוננו לקראת ט"ו בשבט הבא עלינו לטובה

מגשי אירוח לטו בשבט

ראש השנה לאילנות קיבל את מועדו הקבוע ושמו ט"ו בשבט מכיוון שזהו בערך הזמן בו כבר יורד רוב הגשומה השנתית. מסיבה זו, זהו הזמן הטוב ביותר לשתילות והזמן בו צמחו לראשונה צמחים רבים. ט"ו בשבט הוא אמנם יום חול, אך בכל זאת נחשב ליום חגיגי בעל משמעות דתית ומקומית. ביום זה מרבים באכילת פירות, בעיקר פירות עליהם מצווה התורה. הבחירה באכילת דווקא פירות יבשים הינה שריד למנהג יהודי התפוצות אשר רצו לאכול פירות שגודלו בארץ ישראל ולצורך שמירתם כל הדרך למקומות השונים בעולם יובשו.

פעילויות מדליקות לט"ו בשבט

כאשר מתכוננים לט"ו בשבט, ישנם כמה אלמנטים בהם אפשר לבחור.

שיתלו צמחים

במידה ותכננתם לשתול עציץ או צמח חדש, ט"ו בשבט הינו ההזדמנות המושלמת. גם תחוו את אווירת החג במלואה וגם תוכלו לזכור את תאריך השתילה בדיוק מוחלט. כאשר שותלים צמח הנושא פירות, ניתן בט"ו בשבט שבשנים הבאות ליהנות מפירותיו. אם מתאפשר ואתם בוחרים לשתול במקום שאינו ביתכם, מומלץ לנצל את ההזדמנות לקיום פיקניק חגיגי בחיק הטבע או בגינת ביתכם.

ערכו שמחות

בט"ו בשבט נהוג לארח או להתארח בשמחות. ניתן לשלב ביחד עם אירוע שתילות חגיגי או פשוט להתאסף ביחד בחיק הטבע אם מזג האוויר מאפשר, וליהנות מפירות ארץ ישראל. כאשר מוזמנים לאירוע חגיגות לט"ו בשבט, נהוג להביא אל החגיגה יין או מגשי אירוח המיוחדים לט"ו בשבט. כאשר מדובר במנות עיקריות בט"ו בשבט, ניתן להכין מנות צמחיות רבות העשויות או ממולאות מפירות וירקות שגודלו בארץ ישראל.

דאגו למגשי אירוח לט"ו בשבט

מגשי ט"ו בשבט הינם מגשי פירות טריים או פירות יבשים. בין אם אתם מכינים או מזמינים את מגשי ט"ו בשבט לצורך אירוח או רק למען בני הבית השונים, מומלץ ליהנות מפירות יבשים וטריים כאחד. על פי ההלכה בט"ו בשבט נהוג לאכול מפירות שבע המינים אשר כולם גודלו בארץ ישראל. מגשי אירוח לט"ו בשבט הינם המתנה החגיגית והסמלית ביותר שניתן לתת למכריכם בזמן או בסמוך לחגיגות ט"ו בשבט.

> קראו כאן לאיזה אירועים מגשי אירוח מתאימים

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיול ספארי פרטי
אתם כבר זמן רב מתכננים טיולים בעולם. רוצים לחוות טיול ספארי פרטי כמו שצריך. במאמר זה נתן לכם את הכלים...
קרא עוד »
מרץ 30, 2021
מסתמן: הטיסות יחזרו בקרוב ליעדים מוגדרים
מאז מלחמת העולם השנייה, העולם לא זוכר תקופה שכזו, תקופה בה התיירות והמסחר הבינלאומי היו משותקים...
קרא עוד »
מאי 18, 2020
זוג יאכטות להשכרה: בילוי בים עם כל החברים
יאכטות נתפסות בדרך כלל כדמויות בודדות הגולשות במים הפתוחים, התגלמות של יוקרה ועצמאות. אבל מה קורה...
קרא עוד »
ספט 05, 2023